2021.05.24-28.
hétfő: Pünkösd
kedd: szövegértési gyakorlatok
szerda: kometenciamérés
2021.05.10-12.
hétfő: nyevtan: szövegértési gyakorlatok (feladatlapok a portán kedden átvehetőek)
kedd: nyevtan: szövegértési gyakorlatok (feladatlapok a portán kedden átvehetőek)
szerda: irodalom: Rómeó és Júlia (az előző héten elkezdett film folytatása)
Jó munkát kívánok!
Erika néni
2021.05.03-07.
hétfő 1.óra nyelvtan: A magyar nyelv eredete és típusa 128-130.o., mf. 101-102.o.
kedd: 2. óra nyelvtan: A magyar nyelv szókészletének eredet tk. 131-133.o.
szerda 2-3. óra irodalom: William Shakespeare: Rómeó és Júlia
https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-franco-zeffirelli-QTsb2724R8SMvdoF
péntek 2.óra: Fogalmazási gyakorlatok – Írj legalább 15 összetett mondatból álló fogalmazást általános iskolai éveidről! (önálló munka; az iskolában ellenőrizzük hétfőn)
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2021.04.26-30.
hétfő 1.óra nyelvtan: A magyar nyelv eredete és típusa tk.128-130.o.
kedd: 2. óra nyelvtan: Az összetett mondatok- dolgozat Forms űrlapon
szerda 2. óra irodalom: Kisepekai alkotások- dolgozat Forms űrlapon
szerda 3. óra irodalom: William Shakespeare tk. 180-181.o.
https://zanza.tv/irodalom/reneszansz/reneszansz
https://zanza.tv/irodalom/reneszansz/shakespeare-romeo-es-julia
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2021.04.19-23.
hétfő 1.óra nyelvtan: Összefoglalás- mf. 99-100.o. feladatai
kedd: 2. óra nyelvtan: Gyakorlás
https://wordwall.net/hu/resource/2814506/nyelvtan/al%c3%a1rendel%c5%91-%c3%b6sszetett-mondatok
https://wordwall.net/hu/resource/6493761/nyelvtan/al%c3%a1rendel%c5%91-%c3%b6sszetett-mondatok
https://wordwall.net/hu-hu/community/al%C3%A1rendel%C5%91-%C3%B6sszetett-mondatok-gyakorl%C3%A1sa
szerda 2-3.óra irodalom: Összefoglalás- kisepikai alkotások
péntek 2.óra: fogalmazás gyakorlása (ballagás)
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2021.04.12-16.
hétfő 1.óra nyelvtan: Az idézés és a párbeszéd mf.93-94.o.
kedd: 2. óra nyelvtan: Gyakorlás- mf.95-96.o.
szerda 2-3.óra irodalom: Kisepikai alkotások- összefoglalás
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2021.03.29-2021.04.09.
hétfő 1.óra nyelvtan: Az összetett mondatok helyesírása tk.117-119.o.
kedd: 2. óra nyelvtan: Az idézés és a párbeszéd tk.120-122.o.
szerda 2-3.óra irodalom: Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem (online filmnézés)
link: https://videakid.hu/videok/mese/t.u.k.-tanar-ur-kerem-gyerek-ifjusagi-klasszikus-qTOKOrEnAjpztkLV
hétfő 1.óra nyelvtan: Húsvét
kedd: 2. óra nyelvtan: tavaszi szünet
szerda 2-3.óra irodalom: Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem tk. 150-157.o.
péntek 2. óra: szövegértést fejlesztő feladatlapok
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2021.03.22-26.
hétfő 1.óra nyelvtan: Az összetett mondatok felismerése
kedd: 2. óra nyelvtan: Írásbeli felelet Forms űrlapon
szerda 2-3.óra irodalom: Slavomir Mozek: Az őrangyal tk.162-166.; Lázár Ervin: A szökés tk.175.
péntek 2. óra: szövegértést fejlesztő feladatlapok
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
március 15-19.
Az órákat a Teams felületén tartjuk minden nap.
hétfő 1. óra nyelvtan: Nemzeti ünnep
kedd 2. óra nyelvtan: Részösszefoglalás tk. 112-113.o., mf. 86-87.o
szerda 2. óra irodalom: Regények- témazáró dolgozat (Forms űrlap)
szerda 3. óra irodalom: Örkény István: Ballada a költészet hatalmáról tk.158-161.o. ,
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
- március 8-12.
Az órákat a Teams felületén tartjuk minden nap.
hétfő 1. óra nyelvtan: A kapcsolatos, a választó és az ellentétes mellérendelő összetett mondatok tk. 107-109.o.
kedd 2. óra nyelvtan: Gyakorló óra mf. 81-82.o.
szerda 2. óra irodalom: Rejtő Jenő: Az előretolt helyőrség-részlet tk.140-145.o.
szerda 3. óra irodalom: Összefoglalás- Regények tk.146.o., mf. 67-69.o.
péntek 2. óra: Szövegértési feladatok (kiadott feladatlap)
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2020.06.08-12.
A hétre már csak játékos ismétlő feladatokat, videókat adok. Nem kérek már fényképet semmiről.
hétfő: nyelvtan ismétlés
https://learningapps.org/5107982
https://learningapps.org/8409493
https://learningapps.org/1967542
kedd: irodalom ismétlés:
https://learningapps.org/2614712
https://learningapps.org/2674490
https://learningapps.org/10327231
https://learningapps.org/2898596
szerda: nyelvtan
https://learningapps.org/3166740
péntek: irodalom
https://learningapps.org/5443050
https://learningapps.org/4785383
https://learningapps.org/4996820
Jó munkát kívánok a hétre, majd kellemes pihenést a szünetre! Szeptemberben találkozunk!
2020.06.02-05.
hétfő: Pünkösd hétfő- munkaszüneti nap
kedd: nyelvtan óra a Teasmben (mondattani, alaktani, szófaji ismeretek gyakorlása)
szerda: irodalom: Olvasd el a Zenit (tk.164-169.o.) című részt a tankönyvedből, majd oldd meg a tk. 168.o./1.,3.,4. feladataidat a füzetedbe!
péntek: Olvasd el a tankönyv 118-120.oldalait, majd oldd meg a mf.112.o./1.,2.,3. feladatait!
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2020.05.25-05.29.
hétfő: irodalom: Jegyzeteld ki a tk.156-157.o. lévő anyagot (Az első kihívás)
kedd: óra a Teamsben (mondattani, alaktani, szófajtani ismeretek gyakorlása)
szerda: Olvasd el az Akik igazán szeretnek (tk.158-161.o.) című részt a tankönyvedből, majd oldd meg a tk. 161.o./ 3-4. feladataidat a füzetedbe!
péntek: Olvasd el a tankönyv 114-116.oldalait, majd oldd meg a tk.117.o./1. feladatát!
Jó munkát kívánok!
Erika néni
2020.05.18-22.
hétfő: irodalom: Jókai Mór: A kőszívű ember fiai Olvasd el a tankönyv 146-148.oldalát. Jegyzeteld ki Jókai Mór életrajzát, majd másold le a füzetedbe az alábbi vázlatot a regénnyel kapcsolatban:
Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
- Jókai Mór talán leghíresebb történelmi műve a 19. századba, a szabadságharc idejére röpít minket.
- A mű főszereplői a Baradlay család tagjai.
- A műben a hazaszeretet, a testvéri és szülői önfeláldozás és a becsület mellett az árulás, az erkölcstelenség, a bosszú irányítja az embereket és a történelmet egyaránt.
A regény története sajátos módon megszerkesztett. Az író nem mondja el az eseményeket az idő szokásos, lineáris rendjében az elejétől a végéig, hanem erősen válogatva.
Szerkezete:
I. Előkészítés: Baradlay Kazimir végrendelete és halála
II. Bonyodalom: Baradlayné fogadalma
III. A cselekmény kibontakozása:
- Ödön hazatérése – farkaskaland
- Richárd hazatérése – a huszárok üldözése
- Jenő is Magyarországra szökik az édesanyjával
- A magyar szabadságharc dicső csatái, majd bukása
- Ödön otthon várja az elfogatási parancsot, Richárd a bécsi börtönben vár az ítéletre
IV. Tetőpont: Jenő áldozata
V. Befejezés: 20 év múlva - A szabadságharc hősei elbuktak, de a polgári nemzet eszméje mégis diadalra jutott
kedd: nyelvtan: óra a Teamsben (Mondattani, szófaji, alaktani elemzések)
szerda: irodalom Olvasd el a tankönyv 151-155. oldalain található regényrészletet, majd oldd meg a füzetbe a tk. 155.oldal 1-4. feladatait.
péntek: nyelvtan Elemezd az alábbi mondatokat mondattani, szófaji és alaktani szempontból!
- A sziklaüregek különféle természetes festékanyagok gazdag lelőhelyei.
- Az Afrika belsejében húzódó hatalmas Kongó-medence évszázadokon át csábította az idegen hódítókat.
Jó munkát kívánok!
Erika néni
- 05.11-15.
hétfő és szerda: Nézd meg a Szent Péter esernyője alapján készült filmet! Írj 10 különbséget a film és a könyv között! A füzetedbe dolgozz!
https://www.youtube.com/watch?v=Zxv2T3D6IYo
kedd: Mondatelemzés gyakorlása (óra a Teamsben)
péntek: Tk. 99-100.o. elolvasása és értelmezése. A füzetedbe oldd meg a tk.100-101. oldalán lévő 1. feladatát.
Jó munkát kívánok!
Erika néni
2020.05.05-05.08.
hétfő: érettségi szünet
kedd: nyelvtan Nézd meg az alábbi videotanári magyarázatot! Írj le 10 példamondatot a füzetedbe a videóból!
https://www.youtube.com/watch?v=lAujjN5gTYY
szerda: irodalom Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője Ötödik rész ( A harmadik ördög)
Miután elolvastad, oldd meg a munkafüzet 76-78. oldalán lévő feladatokat. határidő: 2020.05.15.
péntek:nyelvtan A füzetedbe írd le az alábbi vázlatot!
A jelzők
a mennyiségjelző:
- a jelzett szó mennyiségi tulajdonságát fejezi ki
- jellemző kérdései: Mennyi? Hány?
- jelölése elemzéskor: ………………me
- jelölése ágrajzon: Jme
- a mennyiségjelzőnek is lehet kijelölő szerepe, ilyenkor jellemző kérdése a Hányadik?
Pl.: Anyukám rengeteg sütit sütött tegnap.
Mit állítok? sütött Á
Ki sütött? anyukám A
Mit sütött? sütit T
Mennyi sütit? rengeteget Jme
Mikor sütött? tegnap Hh
a birtokos jelző:
- a birtokos jelzős szószerkezetek alaptagját birtoknak, bővítményét birtoknak nevezzük pl a fiú labdája - a fiú birtokos, labdája- birtok. A birtokon mindig van birtokos személyjel labdája
- a birtokos jelzős szerkezet mindig lehet hosszabb (a fiúnak a labdája) vagy rövidebb (a fiú labdája)
- jellemző kérdései: Kinek a…? Minek a….?
- jelölése mondatelemzéskor: ……………..bi
- jelölése ágrajzon: Jbi
pl. A fiú labdája pöttyös.
Mit állítok? pöttyös Á
Mi pöttyös? a labdája A
Kinek a labdája? a fiú(nak a ) Jbi
Jó munkát kívánok!
Kókay Erika
2020.04.27-30.
irodalom:
hétfő:1 óra és csütörtök: 1 óra Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője; Negyedik rész- A bábaszéki intelligencia
Foglald össze a negyedik rész tartalmát röviden! Tagold a fogalmazásodat (bevezetés, tárgyalás, befejezés)!
nyelvtan:
kedd 1 óra: A jelzők fogalma, fajtái Tk. 96-97.old.
A füzetedbe az alábbi vázlat kerüljön!
A jelző
- általában főnevekhez kapcsolódik
- szófajai: a névszók fajtái (főnév, melléknév, számnév, névmás)
- kérdései: Milyen? Mennyi? Hány? Kinek a…? Minek a…? Melyik? Hányadik kérdő névmás+ alaptag
- jelölése: J
- a mondatban pontozott aláhúzással jelöljük
a minőségjelző:
- a jelzett szó valamely tulajdonságát fejezi ki
- jelölése: Jmi
Jani a piros labdával játszik.
Mit állítok? játszik Á
Ki játszik? Jani játszik A
Mivel játszik? a labdával játszik H eszk
Melyik labdával játszik? a piros labdával Jmi
- bizonyos minőségjelzők kijelölő szereppel rendelkeznek, jellemző kérdésük: Melyik?
- A tegnapi süti finom volt.
Mit állítok? finom volt Á
Mi volt finom? a süti A
Melyik süti? a tegnapi Jmi
Jó munkát kívánok!
Erika néni
2020.04.20-24.
irodalom:
hétfő:1 óra: óra a Teamsben.
csütörtök: 1 óra Várom a múlt héten kiadott feladat megoldásait, válaszait.
nyelvtan:
kedd 1 óra: Mf. 86.old./5., 89.old./3.,4.
péntek 1 óra: Mf. 90.old./5., 91.o./9., 92.old./12.
Jó munkát kívánok!
2020.04.15-17.
szerda: irodalom
Mikszáth K.: Szent Péter esernyője (határidő: 2020.04.24.)
Válaszoljatok az alábbi kérdésekre miután elolvastátok a mű harmadik részét!
- Mikor gondolt először arra Wibra György, hogy az öröksége és az esernyő kifúrt nyele között kapcsolat van?
- Ki Müncz Jónásné? Írj 3-4 m ondatos jellemzést róla!
- Miért látogatja meg Wibra György Müncznét?
- Kitől és milyen körülmények között tudja meg Wibra Gyuri, hogy az esernyő Glogován van?
- Kinek a fülbevalóját találja meg Wibra Gyuri?
- Kiknek ajánlja fel Wibra Gyuri, hogy elviszi őket Glogovára? Miért?
péntek: nyelvtan
Gyakorlás: Mf. 83.o. / 6., 7. feladat, 85.o./ 1., 86.o. /3. feladat
Jó munkát kívánok!
2020.04.06-08.
irodalom:
Hétfő:
Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője
Munkafüzet 74-75. oldal.
Nyelvtan: kedd, szerda
A határozók és az eddig tanult mondatrészek gyakorlása: Munkafüzet 81.o./1.ab, 2ab, 82.o./3.ab
Tanári magyarázat a Teamsben hétfőn 10 órától.
Jó munkát kívánok!
2020.03.30-04.03.
Nyelvtan:
Az előző heti mondatokat a teamsben beszéljük meg hétfőn.
Új anyagrész: Tk. 91.o. csak a cél- és okhatározó
Tk.93-94.o.
A füzetbe oldd meg a tk. 95.o. 1.a, valamint a 2. feladatot!
Segítségedre lehet a videótanár is:
https://videotanar.hu/tananyagok/1960/az-egyszeru-mondat-elemzese-hely-kepes-hely-es-idohatarozok/
https://videotanar.hu/tananyagok/1962/az-egyszeru-mondat-elemzese-eszkoz-targy-es-reszeshatarozo/
https://videotanar.hu/tananyagok/1963/az-egyszeru-mondat-elemzese-egyeb-hatarozok/
irodalom:
Nem adok újabb részeket, hogy mindenki utolérjen minket!
Jó munkát kívánok!
2020.03.22-27.
nyelvtan:
Írd le az alábbi mondatokat a füzetedbe és elemezd őket a tanult módon! Ágrajzot nem kérek.
- Jani elment volna a moziba szerdán.
- Tudja valaki a választ?
- Mindenki ügyesen tanult a múlt héten otthon.
- Feri is kért volna pizzát?
- Nem akartam kétszer elolvasni.
- Jani kétszer is megnézi a videókat.
- Szeretnél iskolába menni?
- Jani jókedvűen olvasgatta a kanapén a Szent Péter esernyőjét.
- Sokan elküldték a házi feladatot pénteken.
- Nem adok több mondatot.
irodalom:
Az alábbi kérdések Mikszáth Kálmán Szent Péter esernyője című művére vonatkoznak. Írd le a füzetedbe, majd válaszold is meg őket!
- Ki Veronka és hova viszik?
- Hogy hívják a Glogovára érkező új papot?
- Miért gondolják úgy a glogovaiak, hogy Szent Péteré az ernyő?
- Milyen rokoni kapcsolat van Gregorics Pál és Wibra Gyuri között?
- Ki Wibra Anna?
- Miért kapzsiak a Gregoricsok? Legalább 3 dologgal indokold!
A munkfüzet 72-73. oldalán található feladatokat is oldd meg miután elolvastad a múlt héten kijelölt részeket!
Jó munkát kívánok!
2020.03.18. nyelvtan
Nézd meg a videókat! A videóban lévő összes példamondatot másold be a füzetedbe jelölésekkel!
https://videotanar.hu/tananyagok/1958/az-egyszeru-mondat-elemzese-mondatreszek-es-jelolesuk/
https://videotanar.hu/tananyagok/1956/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-allitmany-fajtai-i/
https://videotanar.hu/tananyagok/1957/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-allitmany-fajtai-ii/
https://videotanar.hu/tananyagok/1955/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-alany-fajtai/
Több feladatot a hétre nem kérek! A füzetedről szintén kérnék majd képet a kokay.erika@nlg.httpf.hu címre.
Jó munkát kívánok!
2020.03.17.
Töltsétek ki a munkafüzet 70-71. oldalát (Mikszáth Kálmán életpályája és művei)! A 2.b feladat természetesen nem kell. Az elvégzett feladatokról szólok, hogy mikor kell fényképet készítened és elküldened a kokay.erika@nlg.httpf.hu címre.
Kérem, hogy a hieroglif írásjeleket használók csupa nyomtatott nagybetűvel írjanak! Köszönöm szépen!
Jó munkát kívánok!