Osztályblog 8.c

Osztályblog 8.c

Magyar

2020. március 16. - Osztályblog 7.c

 

 2021.05.24-28.

hétfő: Pünkösd

kedd: szövegértési gyakorlatok

szerda: kometenciamérés

 

2021.05.10-12.

hétfő: nyevtan: szövegértési gyakorlatok (feladatlapok a portán kedden átvehetőek)

kedd: nyevtan: szövegértési gyakorlatok (feladatlapok a portán kedden átvehetőek)

szerda: irodalom: Rómeó és Júlia (az előző héten elkezdett film folytatása)

 

Jó munkát kívánok!

Erika néni

 

 

2021.05.03-07.

hétfő 1.óra nyelvtan: A magyar nyelv eredete és típusa 128-130.o., mf. 101-102.o.

kedd: 2. óra nyelvtan: A magyar nyelv szókészletének eredet tk. 131-133.o.

szerda 2-3. óra irodalom: William Shakespeare: Rómeó és Júlia

https://videa.hu/videok/film-animacio/romeo-es-julia-1968-franco-zeffirelli-QTsb2724R8SMvdoF

péntek 2.óra: Fogalmazási gyakorlatok – Írj legalább 15 összetett mondatból álló fogalmazást általános iskolai éveidről! (önálló munka; az iskolában ellenőrizzük hétfőn)

 

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

 

2021.04.26-30.

hétfő 1.óra nyelvtan: A magyar nyelv eredete és típusa tk.128-130.o.

kedd: 2. óra nyelvtan: Az összetett mondatok- dolgozat Forms űrlapon

szerda 2. óra irodalom: Kisepekai alkotások- dolgozat Forms űrlapon

szerda 3. óra irodalom: William Shakespeare tk. 180-181.o.

https://zanza.tv/irodalom/reneszansz/reneszansz

https://zanza.tv/irodalom/reneszansz/shakespeare-romeo-es-julia

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

 

2021.04.19-23.

hétfő 1.óra nyelvtan: Összefoglalás- mf. 99-100.o. feladatai

kedd: 2. óra nyelvtan: Gyakorlás

https://wordwall.net/hu/resource/2814506/nyelvtan/al%c3%a1rendel%c5%91-%c3%b6sszetett-mondatok

https://wordwall.net/hu/resource/14488515/jelz%C5%91i-al%C3%A1rendel%C5%91-%C3%B6sszetett-mondatok-gyakorl%C3%A1sa

https://wordwall.net/hu/resource/6493761/nyelvtan/al%c3%a1rendel%c5%91-%c3%b6sszetett-mondatok

https://wordwall.net/hu-hu/community/al%C3%A1rendel%C5%91-%C3%B6sszetett-mondatok-gyakorl%C3%A1sa

szerda 2-3.óra irodalom: Összefoglalás- kisepikai alkotások

péntek 2.óra: fogalmazás gyakorlása (ballagás)

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

 

2021.04.12-16.

hétfő 1.óra nyelvtan: Az idézés és a párbeszéd mf.93-94.o.

kedd: 2. óra nyelvtan: Gyakorlás- mf.95-96.o.

szerda 2-3.óra irodalom: Kisepikai alkotások- összefoglalás

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

2021.03.29-2021.04.09.

hétfő 1.óra nyelvtan: Az összetett mondatok helyesírása tk.117-119.o.

kedd: 2. óra nyelvtan: Az idézés és a párbeszéd tk.120-122.o.

szerda 2-3.óra irodalom: Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem (online filmnézés)

link: https://videakid.hu/videok/mese/t.u.k.-tanar-ur-kerem-gyerek-ifjusagi-klasszikus-qTOKOrEnAjpztkLV

hétfő 1.óra nyelvtan: Húsvét

kedd: 2. óra nyelvtan: tavaszi szünet

szerda 2-3.óra irodalom: Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem tk. 150-157.o.

péntek 2. óra: szövegértést fejlesztő feladatlapok

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

2021.03.22-26.

hétfő 1.óra nyelvtan: Az összetett mondatok felismerése

kedd: 2. óra nyelvtan: Írásbeli felelet Forms űrlapon

szerda 2-3.óra irodalom: Slavomir Mozek: Az őrangyal tk.162-166.; Lázár Ervin: A szökés tk.175.

péntek 2. óra: szövegértést fejlesztő feladatlapok

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

március 15-19.

Az órákat a Teams felületén tartjuk minden nap.

hétfő 1. óra nyelvtan: Nemzeti ünnep

kedd 2. óra nyelvtan: Részösszefoglalás tk. 112-113.o., mf. 86-87.o

szerda 2. óra irodalom: Regények- témazáró dolgozat (Forms űrlap)

szerda 3. óra irodalom: Örkény István: Ballada a költészet hatalmáról tk.158-161.o. ,

 

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

  1. március 8-12.

Az órákat a Teams felületén tartjuk minden nap.

hétfő 1. óra nyelvtan: A kapcsolatos, a választó és az ellentétes mellérendelő összetett mondatok tk. 107-109.o.

kedd 2. óra nyelvtan: Gyakorló óra mf. 81-82.o.

szerda 2. óra irodalom: Rejtő Jenő: Az előretolt helyőrség-részlet tk.140-145.o.

szerda 3. óra irodalom: Összefoglalás- Regények tk.146.o., mf. 67-69.o.

péntek 2. óra: Szövegértési feladatok (kiadott feladatlap)

 

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

2020.06.08-12.

A hétre már csak játékos ismétlő feladatokat, videókat adok. Nem kérek már fényképet semmiről.

hétfő: nyelvtan ismétlés

https://learningapps.org/5107982

https://learningapps.org/8409493

https://learningapps.org/1967542

kedd: irodalom ismétlés:

https://view.genial.ly/5ebc4d5a58514d0d313e20f5/game-tanev-vegi-ismetles-7o?fbclid=IwAR3UsK1bd6ILcATgz8jx0_R6DgpGeczzwHEHUUrblDt5QP_5mnxU6_5Gabw

https://learningapps.org/2614712

https://learningapps.org/2674490

https://learningapps.org/10327231

https://learningapps.org/2898596

szerda: nyelvtan

https://www.sutori.com/story/az-igek--wZL6qAZfsJffstMG6w2saj2P?fbclid=IwAR2IOSAnfLCB56syPHLvIU6FAEVZ_aIkkOM2CaCaW-qLqc5qqfs7P1mS0pg

https://learningapps.org/3166740

péntek: irodalom

https://learningapps.org/5443050

https://learningapps.org/4785383

https://learningapps.org/4996820

Jó munkát kívánok a hétre, majd kellemes pihenést a szünetre! Szeptemberben találkozunk!

Erika néni https://www.youtube.com/watch?v=kVHv6Ie4edU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0y9qErFbZsiOfYC5MwgsxuOgDqgUPpl3v9mWlVnF9Ipb8w7yNC-_OWtbQ

 

2020.06.02-05.

hétfő: Pünkösd hétfő- munkaszüneti nap

kedd: nyelvtan óra a Teasmben (mondattani, alaktani, szófaji ismeretek gyakorlása)

szerda: irodalom: Olvasd el a Zenit (tk.164-169.o.) című részt a tankönyvedből, majd oldd meg a tk. 168.o./1.,3.,4. feladataidat a füzetedbe!

péntek: Olvasd el a tankönyv 118-120.oldalait, majd oldd meg a mf.112.o./1.,2.,3. feladatait!

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

 

2020.05.25-05.29.

hétfő: irodalom: Jegyzeteld ki a tk.156-157.o. lévő anyagot (Az első kihívás)

kedd: óra a Teamsben (mondattani, alaktani, szófajtani ismeretek gyakorlása)

szerda: Olvasd el az Akik igazán szeretnek (tk.158-161.o.) című részt a tankönyvedből, majd oldd meg a tk. 161.o./ 3-4. feladataidat a füzetedbe!

péntek: Olvasd el a tankönyv 114-116.oldalait, majd oldd meg a tk.117.o./1. feladatát!

Jó munkát kívánok!

Erika néni

 

2020.05.18-22.

hétfő: irodalom: Jókai Mór: A kőszívű ember fiai Olvasd el a tankönyv 146-148.oldalát. Jegyzeteld ki Jókai Mór életrajzát, majd másold le a füzetedbe az alábbi vázlatot a regénnyel kapcsolatban:

Jókai Mór: A kőszívű ember fiai

  • Jókai Mór talán leghíresebb történelmi műve a 19. századba, a szabadságharc idejére röpít minket.
  • A mű főszereplői a Baradlay család tagjai.
  • A műben a hazaszeretet, a testvéri és szülői önfeláldozás és a becsület mellett az árulás, az erkölcstelenség, a bosszú irányítja az embereket és a történelmet egyaránt.

A regény története sajátos módon megszerkesztett. Az író nem mondja el az eseményeket az idő szokásos, lineáris rendjében az elejétől a végéig, hanem erősen válogatva.

Szerkezete:

I. Előkészítés: Baradlay Kazimir végrendelete és halála

II. Bonyodalom: Baradlayné fogadalma

III. A cselekmény kibontakozása:

  1. Ödön hazatérése – farkaskaland
  2. Richárd hazatérése – a huszárok üldözése
  3. Jenő is Magyarországra szökik az édesanyjával
  4. A magyar szabadságharc dicső csatái, majd bukása
  5. Ödön otthon várja az elfogatási parancsot, Richárd a bécsi börtönben vár az ítéletre

IV. Tetőpont: Jenő áldozata

V. Befejezés: 20 év múlva - A szabadságharc hősei elbuktak, de a polgári nemzet eszméje mégis diadalra jutott

kedd: nyelvtan: óra a Teamsben (Mondattani, szófaji, alaktani elemzések)

szerda: irodalom Olvasd el a tankönyv 151-155. oldalain található regényrészletet, majd oldd meg a füzetbe a tk. 155.oldal 1-4. feladatait.

péntek: nyelvtan Elemezd az alábbi mondatokat mondattani, szófaji és alaktani szempontból!

  1. A sziklaüregek különféle természetes festékanyagok gazdag lelőhelyei.
  2. Az Afrika belsejében húzódó hatalmas Kongó-medence évszázadokon át csábította az idegen hódítókat.

Jó munkát kívánok!

Erika néni

 

  1. 05.11-15.

hétfő és szerda: Nézd meg a Szent Péter esernyője alapján készült filmet! Írj 10 különbséget a film és a könyv között! A füzetedbe dolgozz!

https://www.youtube.com/watch?v=Zxv2T3D6IYo

kedd: Mondatelemzés gyakorlása (óra a Teamsben)

péntek: Tk. 99-100.o. elolvasása és értelmezése. A füzetedbe oldd meg a tk.100-101. oldalán lévő 1. feladatát.

Jó munkát kívánok!

Erika néni

 

2020.05.05-05.08.

hétfő: érettségi szünet

kedd: nyelvtan Nézd meg az alábbi videotanári magyarázatot! Írj le 10 példamondatot a füzetedbe a videóból!

https://www.youtube.com/watch?v=lAujjN5gTYY

szerda: irodalom Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője Ötödik rész ( A harmadik ördög)

Miután elolvastad, oldd meg a munkafüzet 76-78. oldalán lévő feladatokat. határidő: 2020.05.15.

péntek:nyelvtan A füzetedbe írd le az alábbi vázlatot!

A jelzők

a mennyiségjelző:

  • a jelzett szó mennyiségi tulajdonságát fejezi ki
  • jellemző kérdései: Mennyi? Hány?
  • jelölése elemzéskor: ………………me
  • jelölése ágrajzon: Jme
  • a mennyiségjelzőnek is lehet kijelölő szerepe, ilyenkor jellemző kérdése a Hányadik?

Pl.: Anyukám rengeteg sütit sütött tegnap.

Mit állítok? sütött               Á

Ki sütött? anyukám            A

Mit sütött? sütit                  T

Mennyi sütit? rengeteget   Jme

Mikor sütött? tegnap          Hh

a birtokos jelző:

  • a birtokos jelzős szószerkezetek alaptagját birtoknak, bővítményét birtoknak nevezzük pl a fiú labdája - a fiú birtokos, labdája- birtok. A birtokon mindig van birtokos személyjel labdája
  • a birtokos jelzős szerkezet mindig lehet hosszabb (a fiúnak a labdája) vagy rövidebb (a fiú labdája)
  • jellemző kérdései: Kinek a…? Minek a….?
  • jelölése mondatelemzéskor: ……………..bi
  • jelölése ágrajzon: Jbi

pl. A fiú labdája pöttyös.

Mit állítok? pöttyös   Á

Mi pöttyös? a labdája               A

Kinek a labdája? a fiú(nak a ) Jbi

 

Jó munkát kívánok!

Kókay Erika

 

2020.04.27-30.

irodalom:

hétfő:1 óra és csütörtök: 1 óra Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője; Negyedik rész- A bábaszéki intelligencia

Foglald össze a negyedik rész tartalmát röviden! Tagold a fogalmazásodat (bevezetés, tárgyalás, befejezés)!

nyelvtan:

kedd 1 óra: A jelzők fogalma, fajtái Tk. 96-97.old.

A füzetedbe az alábbi vázlat kerüljön!

A jelző

  • általában főnevekhez kapcsolódik
  • szófajai: a névszók fajtái (főnév, melléknév, számnév, névmás)
  • kérdései: Milyen? Mennyi? Hány? Kinek a…? Minek a…? Melyik? Hányadik kérdő névmás+ alaptag
  • jelölése: J
  • a mondatban pontozott aláhúzással jelöljük

a minőségjelző:

  • a jelzett szó valamely tulajdonságát fejezi ki
  • jelölése: Jmi

Jani a piros labdával játszik.

Mit állítok? játszik         Á

Ki játszik? Jani játszik   A

Mivel játszik? a labdával játszik H eszk

Melyik labdával játszik? a piros labdával Jmi

  • bizonyos minőségjelzők kijelölő szereppel rendelkeznek, jellemző kérdésük: Melyik?
  1. A tegnapi süti finom volt.

Mit állítok? finom volt    Á

Mi volt finom? a süti      A

Melyik süti? a tegnapi Jmi

Jó munkát kívánok!

Erika néni

 

 

2020.04.20-24.

irodalom:

hétfő:1 óra: óra a Teamsben.

csütörtök: 1 óra Várom a múlt héten kiadott feladat megoldásait, válaszait.

nyelvtan:

kedd 1 óra: Mf. 86.old./5., 89.old./3.,4.

péntek 1 óra: Mf. 90.old./5., 91.o./9., 92.old./12.

Jó munkát kívánok!

 

2020.04.15-17.

szerda: irodalom

Mikszáth K.: Szent Péter esernyője (határidő: 2020.04.24.)

Válaszoljatok az alábbi kérdésekre miután elolvastátok a mű harmadik részét!

  1. Mikor gondolt először arra Wibra György, hogy az öröksége és az esernyő kifúrt nyele között kapcsolat van?
  2. Ki Müncz Jónásné? Írj 3-4 m ondatos jellemzést róla!
  3. Miért látogatja meg Wibra György Müncznét?
  4. Kitől és milyen körülmények között tudja meg Wibra Gyuri, hogy az esernyő Glogován van?
  5. Kinek a fülbevalóját találja meg Wibra Gyuri?
  6. Kiknek ajánlja fel Wibra Gyuri, hogy elviszi őket Glogovára? Miért?

péntek: nyelvtan

Gyakorlás: Mf. 83.o. / 6., 7. feladat, 85.o./ 1., 86.o. /3. feladat

Jó munkát kívánok!

2020.04.06-08.

irodalom:

Hétfő:

Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője

Munkafüzet 74-75. oldal.

Nyelvtan: kedd, szerda

A határozók és az eddig tanult mondatrészek gyakorlása: Munkafüzet 81.o./1.ab, 2ab, 82.o./3.ab

Tanári magyarázat a Teamsben hétfőn 10 órától.

Jó munkát kívánok!

2020.03.30-04.03.

Nyelvtan:

Az előző heti mondatokat a teamsben beszéljük meg hétfőn.

Új anyagrész:    Tk. 91.o. csak a cél- és okhatározó

                            Tk.93-94.o.

A füzetbe oldd meg a tk. 95.o. 1.a, valamint a 2. feladatot!

Segítségedre lehet a videótanár is:

https://videotanar.hu/tananyagok/1960/az-egyszeru-mondat-elemzese-hely-kepes-hely-es-idohatarozok/

https://videotanar.hu/tananyagok/1962/az-egyszeru-mondat-elemzese-eszkoz-targy-es-reszeshatarozo/

https://videotanar.hu/tananyagok/1963/az-egyszeru-mondat-elemzese-egyeb-hatarozok/

irodalom:

Nem adok újabb részeket, hogy mindenki utolérjen minket!

Jó munkát kívánok!

 

 

2020.03.22-27.

nyelvtan:

Írd le az alábbi mondatokat a füzetedbe és elemezd őket a tanult módon! Ágrajzot nem kérek.

  1. Jani elment volna a moziba szerdán.
  2. Tudja valaki a választ?
  3. Mindenki ügyesen tanult a múlt héten otthon.
  4. Feri is kért volna pizzát?
  5. Nem akartam kétszer elolvasni.
  6. Jani kétszer is megnézi a videókat.
  7. Szeretnél iskolába menni?
  8. Jani jókedvűen olvasgatta a kanapén a Szent Péter esernyőjét.
  9. Sokan elküldték a házi feladatot pénteken.
  10. Nem adok több mondatot.

irodalom:

Az alábbi kérdések Mikszáth Kálmán Szent Péter esernyője című művére vonatkoznak. Írd le a füzetedbe, majd válaszold is meg őket!

  1. Ki Veronka és hova viszik?
  2. Hogy hívják a Glogovára érkező új papot?
  3. Miért gondolják úgy a glogovaiak, hogy Szent Péteré az ernyő?
  4. Milyen rokoni kapcsolat van Gregorics Pál és Wibra Gyuri között?
  5. Ki Wibra Anna?
  6. Miért kapzsiak a Gregoricsok? Legalább 3 dologgal indokold!

A munkfüzet 72-73. oldalán található feladatokat is oldd meg miután elolvastad a múlt héten kijelölt részeket!

 

Jó munkát kívánok!

2020.03.18. nyelvtan 

Nézd meg a videókat! A videóban lévő összes példamondatot másold be a füzetedbe jelölésekkel!

https://videotanar.hu/tananyagok/1958/az-egyszeru-mondat-elemzese-mondatreszek-es-jelolesuk/

https://videotanar.hu/tananyagok/1956/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-allitmany-fajtai-i/

https://videotanar.hu/tananyagok/1957/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-allitmany-fajtai-ii/

https://videotanar.hu/tananyagok/1955/az-egyszeru-mondat-elemzese-az-alany-fajtai/

Több feladatot a hétre nem kérek! A füzetedről szintén kérnék majd képet a kokay.erika@nlg.httpf.hu címre.

Jó munkát kívánok!

2020.03.17.

Töltsétek ki a munkafüzet 70-71. oldalát (Mikszáth Kálmán életpályája és művei)! A 2.b feladat természetesen nem kell. Az elvégzett feladatokról szólok, hogy mikor kell fényképet készítened és elküldened a kokay.erika@nlg.httpf.hu címre.

Kérem, hogy a hieroglif írásjeleket használók csupa nyomtatott nagybetűvel írjanak! Köszönöm szépen!

Jó munkát kívánok!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg7c.blog.hu/api/trackback/id/tr6215527382
süti beállítások módosítása