2020.06.08-12.
Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.
Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!
hétfő
Unit 7 Nice and tasty
Lesson B – Add a little pepper
szerda
Unit 8 Ready to wear
Lesson A – I prefer the black one
csütörtök
Unit 8 Ready to wear
Lesson B – I don’t like these shoes
Unit 9 School days
Lesson A – When did you finish school?
péntek
Unit 9 School days
Lesson B – Did you go to work?
2020.06.02-05.
Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.
Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!
szerda
Unit 6 In the city
Lesson A – A helicopter ride over the city
csütörtök
Lesson B – There are a lot of skyscrapers in New York
péntek
Unit 7 Nice and tasty
Lesson A – Do you have any onions?
2020. 05.25-29.
Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.
Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!
FONTOS! Minden feladat végén, ha kész vagy vele, ki kell pipálni felül. Különben nem látom, hogy megoldottad!
hétfő: Unit 3 Lesson B - I never watch love stories.
szerda: Unit 4 Lesson A - Isn't this Mom's sofa?
csütörtök: Unit 4 Lesson B - He's an Art student.
Unit 5 Lesson A - They're planting flowers.
péntek: Unit 5 Lesson B - He isn't playing this weekend.
2020.05.18-22.
A tanév hátralévő részében az eltskills.com oldalon fogunk dolgozni, az éves tananyagot átismételni. A tőlem kapott felhasználónévvel és jelszóval való bejelentkezés után a Practice, majd a Units gombra kattintva az 1,2,3-as unitot oldjuk meg ezen a héten. A hétfői Teams órán meg fogom mutatni, hogy pontosan mit és hogyan kell csinálni. Gyertek órára!
hétfő: Unit 1 Lesson A - How are you?
szerda: Unit 1 Lesson B - What's your phone number?
csütörtök: Unit 2 Lesson A - What time do you start work?
Unit 2 Lesson B - He works long hours.
péntek: Unit 3 Lesson A - I love going to the movies.
Minden lecke utolsó két feladata az Activity Bookban található.
2020.05.11-15.
05.11. hétfő
Practical English – Getting lost
Munkafüzet 49.oldal
1. Egészítsd ki az útbaigazításhoz használt kifejezéseket!
2. Egészítsd ki a párbeszédet a megadott szavakkal!
3. Egészítsd ki a mondatokat a megadott szavakkal!
4. a. Olvasd el a szöveget!
b. Igaz/ Hamis
c. Párosítsd a szövegben kiemelt szavakat a jelentésükkel!
05.13. szerda
Quizlet test: go/have /get
Gyakoroljunk a pénteki témazáróra!
Mf 43/1a Egészítsd ki a párbeszédet was/were/wasn’t vagy weren’t szavakkal!
Mf 45/1c Alkoss múlt idejű kérdéseket a megadott szavak segítségével a példa alapján!
Mf 46/5 Hallgasd meg a 4 embert akik az utazásukról mesélnek! 7B hanganyag
a. Mivel utaztak?
b. Párosítsd a személyeket a mondatokkal!
05.14. csütörtök (dupla óra)
- óra:
Mf 47/1. a. Alakítsd át a mondatokat egyszerű múlt idejűvé!
b. Egészítsd ki a párbeszéd kérdéseit!
Mf 48/4. Hallgasd meg az interjút Helen emlékezetes estéjéről! Válaszolj a kérdésekre! 7C Hanganyag
Mf 46/4 Olvasd el a cikket és válaszolj a kérdésekre!
- óra:
Online gyakorlás:
05.15. péntek
Témazáró a File 7-ből a redmenta.com oldalon.
2020.05.04-08.
Ezen a héten csak szerdán és pénteken lesz óránk az érettségi szünet miatt.
Tananyag: Tk.58-59. oldal Practical Engish - Getting lost
Ezeket a feladatokat közösen fogjuk megoldani.
Kérlek, vegyél részt az online órán!
2020.04.27-30.
04.27. hétfő
A night to remember – Egy emlékezetes este
Tk 56/1. Reading
a) Olvasd el Maria Julia és Mehmet beszámolóját, majd írd a szöveghez illő kép betűjelét a nevük melletti négyzetbe!
b) Olvasd el újra a szöveget és párosítsd a válaszokat a kérdésekhez (a számát írd mellé)!
c) Írásban fordítsd le a szöveget!
04.29. szerda
Tk 57/3 Listening
Hanganyag 3.60
Hibajavítás. A javított mondatokat a füzetedbe írd le!
Tk 57/5. Pronunciation
a) Hallgasd meg és ismételd a kérdéseket!(Hanganyag 3.62) Figyelj a hanglejtésre!
b) Írd le a kérdéseket a füzetedbe!
Tk 57/6 Writing
Írj 9-10 mondatos fogalmazást egy emlékezetes estédről, az előző kérdések alapján!
04.30. csütörtök (dupla óra)
Tk 160.oldal GO/HAVE/GET
a) Párosítsd az igéket a képekkel!
b) Ellenőrizd a megoldásodat (Hanganyag 3.61), a hibákat javítsd ki!
c) Írd ki a szótárba a kifejezéseket a quizlet segítségével! A quizletbe belépve megtalálod a szavakat. Ezekből jövő héten szódolgozat lesz.
d) Írj 3-3 mondatot múlt időben arról, hogy mit csináltál a múlt héten.
Pl.: Last week I went … / I had… / I got …
Munkafüzet 47/2
a. Húzd le a hibás kifejezést!
b. Egészítsd ki a szöveget went / had / got igékkel!
A fényképeket és minden nap végéig töltsd fel a Teamsbe!
2020.04.20-24.
04.20. hétfő
- Másold le a szabályt a füzetedbe!
Tagadás egyszerű múlt időben:
did not (röviden: didn't) + az ige 1. alakja
Vigyázz! A did segédige után az ige nem lehet múlt időben.
Pl. They played tennis yesterday. --> They didn't play tennis yesterday.
John went home. --> John didn't go home.
- Gyakorolj!
- a) Alakítsd tagadóvá a mondatokat, majd ne felejts a CHECK gombra kattintani! START
- b) Itt pedig a nagybetűvel írt igéket kell tagadni, majd CHECK gombra. A => nyílra kattintva tudsz továbblépni. START
- c) Munkafüzet 45/ 1 a. Egészítsd ki a mondatokat a felül megadott igék múlt idejű alakjával! Az első vonalra állító alakban, a második vonalra tagadó alakban kell beírni!
- d) Tk 137.oldal 7C c. Javítsd ki a hibákat! Először alakítsd tagadóvá a mondatokat, majd írd le helyesen, a zárójelben lévő információ segítségével!
04.22. szerda
- Másold le a szabályt a füzetedbe!
Kérdések egyszerű múlt időben:
(Kérdőszó) + did (segédige) + alany + ige 1. alakja + többi mondatrész
Pl. When did they play tennis?
Did they play tennis?
Where did John go?
Did John go home?
- Gyakorolj!
- a) Egészítsd ki a kérdéseket a zárójelben lévő szavak segítségével! Végül kattints a CHECK MY TEST-re! Gyakoroljuk a kérdéseket!
- b) Alakítsd kérdővé a mondatokat! A lefelé mutató nyílra kattintva válaszd ki a szükséges szavakat! START
- c) Alkoss kérdést a mondatokra. Használd a zárójelben megadott kérdőszót, majd a Check gombra kattintva ellenőrizd a megoldásodat! START
- d) Munkafüzet 45/ 1 b.
- e) Tk 137.oldal 7C b. A válaszok alapján írd le, hogy mi volt a kérdés!
04.23. csütörtök
- Oldd meg a Learningapps feladatokat a File 7 mappában!
- Gyakorold a kérdést és tagadást is itt!
- Tk 137. oldal 7B
- Alakítsd át a mondatokat egyszerű múlt idejűvé!
- A megadott igéket írd be a mondatokba egyszerű múlt időben!
- Gyakorolj a dolgozatra a quizletben és a learningapps.org oldalon (rendhagyó igék mappa)!
04.24. péntek
- Dolgozatot írunk a rendhagyó igékből a quizlet.com oldalon. Jelentkezz be, készíts tesztet, amiben az összes ige szerepel, majd oldd meg! Az eredményedet látni fogom és leosztályozom.
- Tk 57/2
- Tk 137/7C a. A zárójelben megadott igéket tedd egyszerű múlt időbe (2. alak)!
A fényképeket és képernyőmentéseket minden nap végéig töltsd fel a Teamsbe!
2020.04.15-17.
04.15. szerda
- Másold le az alábbi szabályt a füzetedbe!
A szabályos igék múlt ideje
Az -ed végződés kiejtése:
- zöngés mássalhangzó után d-nek ejtjük, pl. called, arrived, listened
- zöngétlen mássalhangzó után t-nek ejtjük, pl. looked, relaxed
- t vagy d hangra végződő igéknél id-nek ejtjük, pl. wanted, ended
- Tankönyv 55/3. feladat
a. Gyakorold a kiejtést! 3.54 hanganyag
b. Másold le a füzetedbe a tankönyvi táblázatot, majd egészítsd ki az itt felsorolt igékkel!
Hallgasd meg! 3.55 hanganyag - Munkafüzet 46/3. feladat
Soronként húzd alá azt az igét, amelyikben id-nek ejtjük az –ed végződést!
4. Tankönyv 55/4. feladat
a. Számozással állítsd sorrendbe a múltra utaló időhatározókat!
Kezdd a jelenhez legközelebbivel, haladj az egyre régebbiek felé!
b. Hallgasd meg, és ellenőrizd! 3.57 hanganyag
Másold ki ezeket a kifejezéseket a füzetedbe, írd melléjük a magyar jelentésüket!
c. A példa alapján írj magadról igaz állításokat a megadott kifejezésekkel!
Használd ezeket az időhatározókat!
Pl.: I travelled by plane a year ago.
5. Munkafüzet 46/2. feladat
Karikázd be a helyes megoldást!
04.16. csütörtök
A rendhagyó igék
- Sajnos van jónéhány olyan ige is az angolban, ami nem követi a szabályt. Ezeket külön meg kell tanulni. Mivel később úgyis szükség lesz rá, ezért az igék mindhárom alakját megtanuljuk, így könnyebb. Nézd csak ezt a videót! (Minél többször hallgatod meg, annál jobb!)
- Nekünk ezeket az igéket kell megtanulnunk: itt a quizlet!
Fontos, hogy hallgasd is meg a szavakat, így a helyes kiejtéssel tanulod meg őket!
Amelyik nehezebben megy, azt csillagozd meg, később csak ezeket is tudod majd gyakorolni.
- A quizletből másold le az igék 3 alakját és a jelentésüket a szótáradba. Tanuld, gyakorold őket, mert ebből jövő héten redmenta teszt lesz!
04.17. péntek
A rendhagyó igék gyakorlása
- Gépeld be a rendhagyó igék 2. alakját itt !
A végén az eredményről készíts képernyőmentést és töltsd fel a Teamsbe! - A learningapps.org oldalon lépj be és oldd meg az irregular verbs mappában lévő feladatokat!
A fényképeket és a képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe! Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: péntek 16 óra
2020.04.06-08.
04.06. hétfő
Tk 54/1. The taxi journey
04.07. kedd
15:00-kor dolgozatot írunk a redmenta.com oldalon a File 7A szavaiból és a was/were használatából. A szavak tanulásához itt a QUIZLET, a was/were gyakorlásához a redmenta csoportba belépve találsz egy feladatlapot.
04.08. szerda
Az alábbi szabályt másold le a füzetedbe és tanuld meg! Oldd meg a feladatokat!
PAST SIMPLE - EGYSZERŰ MÚLT IDŐ
Képzése:
az ige 2.szótári alakja
Szabályos igék -ed végződést kapnak
pl. play -> played, walk -> walked
Helyesírási szabályok:
a) Az -e betűre végződő igék csak -d végződést kapnak.
Pl. move -> moved arrive -> arrived
Hogy is néznének ki 2 e-vel?! :)
b) A mássalhangzó + y végű igékesetében kiesik az y, és -ied végződést vesznek fel. (Megiednek :D)
Pl.: try -> tried, study -> studied
De! Ha magánhangzó van az y előtt, akkor simán csak -ed-vel bővül. pl. stay -> stayed
c) Azok az egyszótagú igék amelyekben 1db magánhangzó van és 1db mássalhangzóra végződnek: bennük megkettőzzük a szóvégi mássalhangzót az -ed végződés előtt.
Pl.: stop -> stopped
De! Nem kettőzünk, ha 2db magánhangzó van benne, pl. heat -> heated;
vagy ha 2db mássalhangzóra végződik, pl. start -> started.
Most már tudsz mindent, jöhet egy kis gyakorlás! Gépeld be a szabályos igék múlt idejét itt meg itt.
Teams határidő: csütörtök éjfél
04.09-14. Tavaszi szünet
KELLEMES ÜNNEPET ÉS JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK!
Ha unatkoznál, vagy szeretnél javítani, vagy csak érdekelnek az angol szokások,
akkor itt egy SZORGALMI feladat, 5-ért! :)
- Nézd meg ezt a videót az angol húsvéti szokásokról:
- Oldd meg az alábbi feladatokat:
https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/pre-intermediate/warm-up.html
https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/easter-reading-quiz.html
https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/pre-intermediate/listening-quiz.html
3. A képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe a SZORGALMI feladathoz!
Határidő: 04.14.
SZORGALMI 2.0
Ha ez túl kevés, vagy könnyebbet szeretnél, akkor oldd meg a learningapps feladatokat az Easter nevű piros mappában! Kapsz egy ötöst :)
2020. 03.30-04.03.
File 7A
A be létige múlt ideje: was / were Tk 137 / 7A.
Tk 52-53. oldal, Mf 43-44.oldal
Lépj be a learningapps.org oldalon, és oldd meg a piros mappában lévő feladatokat!
Gyakorlásként oldd meg ezeket is!
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/was_were.htm
https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-forms
https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-forms-2
https://agendaweb.org/verbs/tobe-past-simple/index.html
https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-test-1
Játsz kahootot! A teljes neved add meg! Határidő: csütörtök
A fényképeket és a képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe! (kivéve learningapps és kahoot)
Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: péntek 16 óra
2020.03.23-27.
A múlt heti feladatok megoldásait ITT tudod ellenőrizni. Javítsd ki a hibáidat!
Tananyag erre a hétre:
1. Gyakorolj a csütörtöki témazáróra az alábbi feladatok megoldásával.
A képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe!
Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: szerda 16 óra
Object pronouns:
https://agendaweb.org/exercises/grammar/pronouns/object-1 https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=999#a
https://www.perfect-english-grammar.com/subject-object-pronouns-exercise-1.html
Like (+verb+-ing)
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/ing
Be or do?
https://agendaweb.org/exercises/verbs/be-do/be-do-present-2.htm https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1983
Vocabulary
Készíts quizlet tesztet magadnak, az eredményét fotózd le. Többször is próbálkozhatsz, a legjobb eredményt várom! :)
https://quizlet.com/_88epln?x=1jqt&i=m3r78
2. Csütörtökön reggel 8:30-tól témazáró online teszt a redmenta.com oldalon
3. Péntek 16 óráig Írj egy fogalmazást egy fesztiválról (75-100 szóban) az alábbi információk alapján!
Így kezdd el:
WOMAD is a music, arts, and dance festival. It takes place…………..
Ne kézzel, hanem géppel írd, és töltsd fel a Teamsbe!
Élő bejelentkezésre a Teamsben van lehetőség, órarend szerinti időpontban.
.....................................................................................................................................................................................
Gyerekek, létrehoztam egy Microsoft Teams csoportot, 7.c angol néven, innentől ott dolgozunk. Lépjetek be az outlookban a saját iskolai email fiókotokba, majd a bal felső sarokban lévő 9 kis pöttyre kattintva válassszátok ki a Teams-et. Ott látjátok az előírt feladatot, assignment = beadandó, pontos határidővel. Ide kell feltölteni, amit kérek. Rákattintasz a View Assignment gombra, és oda töltöd fel a képeket, fájlokat. Ha kész, meg kell nyomni a TURN IN gombot, hogy lássam. Itt tudom értékelni is a munkátokat, és élő beszélgetés is lehetséges (Google Chrome vagy Edge böngészővel).
Kedves Gyerekek!
Üdvözöllek benneteket új, virtuális tantermünkben. Megpróbálom majd a heti tananyagot egyszerre feltölteni. Ha a munka közben kérdésed lesz, akkor a szenasine.foldesi@nlg.httpf.hu email címen teheted fel, vagy esetleg a messengeren.
2020.03.16 - 20.
Minden feladat megoldását kérem majd lefényképezve egyben elküldeni az email címemre. Határidő: 03.20. péntek 18 óra. (Kivéve, ahol mást jelöltem meg.)
A fenti email címen lehet kérdezni is, ha segítségre van szükséged. Amikor az órarendi óránk van igyekszem elérhető lenni.
Aki szeretné, a füzetbe írható feladatokat géppel is írhatja Wordben. Kérem, hogy akár füzetbe, akár gépelve dolgozol, írd föl az oldalszámot és a feladat számát is!
Tananyag erre a hétre:
FILE 6C Music is changing their lives (Tk. 48-49. oldal és Mf. 41-42. oldal)
1. Tk. 48/2. a.
Karikázd be helyes megoldást!
2. Lapozz a Tk.134. oldalára Grammar bank 6C. Olvasd el a táblázat példamondatait!
Be
Lehet létige a mondatban. Pl.: Hi. I'm Jim.
Lehet segédige a folyamatos jelen idejű mondatban. Pl.: They aren't working today.
Do
Lehet cselekvést kifejező ige a mondatban. Pl.: I'm doing my homework.
Lehet segédige az egyszerű jelen idejű kérdő és tagadó mondatokban. Pl.: Where do they live? Alan doesn't like jazz. stb
Másold le ezt a szabályt a füzetedbe, a többi példával együtt!
3. Tk 135. oldal 6C a
Melyik oszlopba illenek a megadott kifejezések? Írd be őket a megfelelő helyre!
4. Tk 135. oldal 6C b
Egészítsd ki a párbeszédeket do/does, vagy am/is/are szavakkal!
5. Tk 48/2c
- Hallgasd meg a mondatokat, tegyél fel rájuk kérdéseket szóban!
- Hallgasd meg mégegyszer, és írd le a kérdéseidet a füzetbe!
6. Mf. 41/1.
a Egészítsd ki a mondatokat a be vagy do megfelelő alakjaival!
b Alakítsd át a mondatokat kérdővé! Írj eldöntendő kérdéseket!
7. Tk 49/4
- Olvasd el a zenei kérdőívet! (Music questionnaire) Egészítsd ki a kérdéseket are vagy do szavakkal!
- Válaszolj a kérdésekre írásban!
- Ha tudod, valakivel gyakorold szóban a párbeszédet! Lehet online is. :)
8. Mf. 42/2b
Egészítsd ki a mondatokat a megadott szavakkal!
9. Mf. 42. oldal Useful words and phrases
Másold le, szótárazd ki és tanuld meg ezeket a kifejezéseket!
10. Mf 42/4
Hallgasd meg a párbeszédeket, és válaszd ki a helyes megoldást (a, b, vagy c)!
11. Tk 49/5 b
- Olvasd el a cikket. Hogyan változtatja meg a zene a venezuelai fiatalok életét?
- Próbáld meg kitalálni a sárgával kiemelt szavak jelentését! Keresd ki őket a szótárból (legjobb a nyomtatott), és írd ki a szótárfüzetedbe!
- Válaszolj az alábbi kérdésekre írásban, a füzetedben!
- What does Gustavo Dudamel do?
- Why did they start the El Sistema project?
- What are the "barrios"?
- What are young Venezuelans learning?
- What kind of music do they play?
- Why does Edgar stay in town when they finish late?
12. Tk 113/5 An informal email
- Olvasd el az emailt, javítsd ki a pirossal aláhúzott szavakban a helyesírási hibát! Írd le helyesen a füzetedbe!
- Nem hivatalos (baráti) email írásának szabályai:
- Megszólítás: Hi + keresztnév
- Összevont alakokat használunk, pl. I'm from...
- Elbúcsúzás: Best wishes, vagy Love (ha közeli barátnak írunk)
- Másold le a szabályt a füzetedbe!
- Írj egy hasonló emailt a tanárodnak, vagyis nekem!
Először készíts vázlatot a 3 bekezdéshez - a feladat c pontjában lévő táblázat alapján. - Küldd el az emailt! Ezt a feladatot online kell megoldanod.
13. Online gyakorlás az Oxford kiadó honlapján. Oldd meg a File 6 Grammar feladatait,
és a Vocabulary faladatokat: Dátumok, időjárás,
14. Tk 50-51. oldal Revise and check
Jövő héten hétfőn szódolgozat és csütörtökön témazáró lesz!!!