Osztályblog 8.c

Osztályblog 8.c

Angol nyelv (SzFZs)

2020. március 16. - Szénásiné Földesi Zsuzsanna

2020.06.08-12.

 
Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.

Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!

hétfő

Unit 7 Nice and tasty

Lesson B – Add a little pepper

szerda

Unit 8 Ready to wear

Lesson A – I prefer the black one

csütörtök

Unit 8 Ready to wear

Lesson B – I don’t like these shoes

Unit 9 School days

Lesson A – When did you finish school?

péntek

Unit 9 School days

Lesson B – Did you go to work?

2020.06.02-05.

 
Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.

Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!

szerda

Unit 6 In the city

Lesson A – A helicopter ride over the city

csütörtök

Lesson B – There are a lot of skyscrapers in New York

péntek

Unit 7 Nice and tasty

Lesson A – Do you have any onions?

 

2020. 05.25-29.

Folytatjuk az ismétlést az eltskills.com oldalon.

Teamsben továbbra is minden órát megtartok. Gyertek, beszéljük meg közösen a feladatokat!

FONTOS!  Minden feladat végén, ha kész vagy vele, ki kell pipálni felül. Különben nem látom, hogy megoldottad!

hétfő: Unit 3 Lesson B - I never watch love stories.

szerda: Unit 4 Lesson A - Isn't this Mom's sofa?

csütörtök: Unit 4 Lesson B - He's an Art student.

Unit 5 Lesson A - They're planting flowers.

péntek: Unit 5 Lesson B - He isn't playing this weekend.

2020.05.18-22.

A tanév hátralévő részében az eltskills.com oldalon fogunk dolgozni, az éves tananyagot átismételni. A tőlem kapott felhasználónévvel és jelszóval való bejelentkezés után a Practice, majd a Units gombra kattintva az 1,2,3-as unitot oldjuk meg ezen a héten. A hétfői Teams órán meg fogom mutatni, hogy pontosan mit és hogyan kell csinálni. Gyertek órára!

hétfő: Unit 1 Lesson A - How are you?

szerda: Unit 1 Lesson B - What's your phone number?

csütörtök: Unit 2 Lesson A - What time do you start work?

Unit 2 Lesson B - He works long hours.

péntek: Unit 3 Lesson A - I love going to the movies.

Minden lecke utolsó két feladata az Activity Bookban található.

2020.05.11-15.

05.11. hétfő

Practical English – Getting lost
Munkafüzet 49.oldal
1. Egészítsd ki az útbaigazításhoz használt kifejezéseket!
2. Egészítsd ki a párbeszédet a megadott szavakkal!
3. Egészítsd ki a mondatokat a megadott szavakkal!
4. a. Olvasd el a szöveget!
    b. Igaz/ Hamis
    c. Párosítsd a szövegben kiemelt szavakat a jelentésükkel!

05.13. szerda

Quizlet test: go/have /get

Gyakoroljunk a pénteki témazáróra!
Mf 43/1a Egészítsd ki a párbeszédet was/were/wasn’t vagy weren’t szavakkal!
Mf 45/1c Alkoss múlt idejű kérdéseket a megadott szavak segítségével a példa alapján!
Mf 46/5 Hallgasd meg a 4 embert akik az utazásukról mesélnek! 7B hanganyag
       a. Mivel utaztak?
       b. Párosítsd a személyeket a mondatokkal!

05.14. csütörtök (dupla óra)

  1. óra:

Mf 47/1. a. Alakítsd át a mondatokat egyszerű múlt idejűvé!
                 b. Egészítsd ki a párbeszéd kérdéseit!
Mf 48/4. Hallgasd meg az interjút Helen emlékezetes estéjéről! Válaszolj a kérdésekre! 7C Hanganyag
Mf 46/4 Olvasd el a cikket és válaszolj a kérdésekre!

  1. óra:

Online gyakorlás:

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_a01?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_a02?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_b01?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_b02?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_c01?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/grammar/file07/grammar07_c02?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary3/vocabulary/go_have_get/vocabulary11_01?cc=hu&selLanguage=hu

05.15. péntek

Témazáró a File 7-ből a redmenta.com oldalon.

2020.05.04-08.

Ezen a héten csak szerdán és pénteken lesz óránk az érettségi szünet miatt. 
Tananyag: Tk.58-59. oldal Practical Engish - Getting lost
Ezeket a feladatokat közösen fogjuk megoldani.
Kérlek, vegyél részt az online órán!

2020.04.27-30.

04.27. hétfő

A night to remember – Egy emlékezetes este

Tk 56/1. Reading
a) Olvasd el Maria Julia és Mehmet beszámolóját, majd írd a szöveghez illő kép betűjelét a nevük melletti négyzetbe!
b) Olvasd el újra a szöveget és párosítsd a válaszokat a kérdésekhez (a számát írd mellé)!
c) Írásban fordítsd le a szöveget!

04.29. szerda

Tk 57/3 Listening
Hanganyag 3.60 
Hibajavítás. A javított mondatokat a füzetedbe írd le!

Tk 57/5. Pronunciation
a) Hallgasd meg és ismételd a kérdéseket!(Hanganyag 3.62) Figyelj a hanglejtésre!
b) Írd le a kérdéseket a füzetedbe!

Tk 57/6 Writing
Írj 9-10 mondatos fogalmazást egy emlékezetes estédről, az előző kérdések alapján!

04.30. csütörtök (dupla óra)

Tk 160.oldal GO/HAVE/GET
a) Párosítsd az igéket a képekkel!
b) Ellenőrizd a megoldásodat (Hanganyag 3.61), a hibákat javítsd ki!
c) Írd ki a szótárba a kifejezéseket a quizlet segítségével! A quizletbe belépve megtalálod a szavakat. Ezekből jövő héten szódolgozat lesz.
d) Írj 3-3 mondatot múlt időben arról, hogy mit csináltál a múlt héten.
              Pl.: Last week I went … / I had… / I got …

Munkafüzet 47/2
a. Húzd le a hibás kifejezést!
b. Egészítsd ki a szöveget went / had / got igékkel!

A fényképeket és minden nap végéig töltsd fel a Teamsbe! 

 2020.04.20-24.

04.20. hétfő

  1. Másold le a szabályt a füzetedbe!

Tagadás egyszerű múlt időben:
did not (röviden: didn't) + az ige 1. alakja
Vigyázz! A did segédige után az ige nem lehet múlt időben.

Pl. They played tennis yesterday. --> They didn't play tennis yesterday.
     John went home. --> John didn't go home.

  1. Gyakorolj!
  2. a) Alakítsd tagadóvá a mondatokat, majd ne felejts a CHECK gombra kattintani! START
  3. b) Itt pedig a nagybetűvel írt igéket kell tagadni, majd CHECK gombra. A => nyílra kattintva tudsz továbblépni. START
  4. c) Munkafüzet 45/ 1 a. Egészítsd ki a mondatokat a felül megadott igék múlt idejű alakjával! Az első vonalra állító alakban, a második vonalra tagadó alakban kell beírni!
  5. d) Tk 137.oldal 7C c. Javítsd ki a hibákat! Először alakítsd tagadóvá a mondatokat, majd írd le helyesen, a zárójelben lévő információ segítségével!

04.22. szerda

  1. Másold le a szabályt a füzetedbe!

Kérdések egyszerű múlt időben:
(Kérdőszó) + did (segédige) + alany + ige 1. alakja + többi mondatrész

Pl. When did they play tennis?
Did they play tennis?
Where did John go?
Did John go home?

  1. Gyakorolj!
  2. a) Egészítsd ki a kérdéseket a zárójelben lévő szavak segítségével! Végül kattints a CHECK MY TEST-re! Gyakoroljuk a kérdéseket!
  3. b) Alakítsd kérdővé a mondatokat! A lefelé mutató nyílra kattintva válaszd ki a szükséges szavakat! START
  4. c) Alkoss kérdést a mondatokra. Használd a zárójelben megadott kérdőszót, majd a Check gombra kattintva ellenőrizd a megoldásodat! START
  5. d) Munkafüzet 45/ 1 b.
  6. e) Tk 137.oldal 7C b. A válaszok alapján írd le, hogy mi volt a kérdés!

04.23. csütörtök

  1. Oldd meg a Learningapps feladatokat a File 7 mappában!
  2. Gyakorold a kérdést és tagadást is itt!
  3. Tk 137. oldal 7B
  4. Alakítsd át a mondatokat egyszerű múlt idejűvé!
  5. A megadott igéket írd be a mondatokba egyszerű múlt időben!
  6. Gyakorolj a dolgozatra a quizletben és a learningapps.org oldalon (rendhagyó igék mappa)!

04.24. péntek

  1. Dolgozatot írunk a rendhagyó igékből a quizlet.com oldalon. Jelentkezz be, készíts tesztet, amiben az összes ige szerepel, majd oldd meg! Az eredményedet látni fogom és leosztályozom.
  2. Tk 57/2
  3. Tk 137/7C a. A zárójelben megadott igéket tedd egyszerű múlt időbe (2. alak)!

 A fényképeket és képernyőmentéseket minden nap végéig töltsd fel a Teamsbe! 

 

2020.04.15-17.

04.15. szerda

  1. Másold le az alábbi szabályt a füzetedbe!

 A szabályos igék múlt ideje

Az -ed végződés kiejtése:

  1. zöngés mássalhangzó után d-nek ejtjük, pl. called, arrived, listened
  2. zöngétlen mássalhangzó után t-nek ejtjük, pl. looked, relaxed
  3. t vagy d hangra végződő igéknél id-nek ejtjük, pl. wanted, ended
  1. Tankönyv 55/3. feladat
    a. Gyakorold a kiejtést! 3.54 hanganyag
    b. Másold le a füzetedbe a tankönyvi táblázatot, majd egészítsd ki az itt felsorolt igékkel!
        Hallgasd meg! 3.55 hanganyag
  2. Munkafüzet 46/3. feladat
    Soronként húzd alá azt az igét, amelyikben id-nek ejtjük az –ed végződést!


    4. Tankönyv 55/4. feladat
    a. Számozással állítsd sorrendbe a múltra utaló időhatározókat!
    Kezdd a jelenhez legközelebbivel, haladj az egyre régebbiek felé!
    b. Hallgasd meg, és ellenőrizd! 3.57 hanganyag
    Másold ki ezeket a kifejezéseket a füzetedbe, írd melléjük a magyar jelentésüket!
    c. A példa alapján írj magadról igaz állításokat a megadott kifejezésekkel!
    Használd ezeket az időhatározókat!
    Pl.: I travelled by plane a year ago.

5. Munkafüzet 46/2. feladat
Karikázd be a helyes megoldást!

 

04.16. csütörtök

A rendhagyó igék

  1. Sajnos van jónéhány olyan ige is az angolban, ami nem követi a szabályt. Ezeket külön meg kell tanulni. Mivel később úgyis szükség lesz rá, ezért az igék mindhárom alakját megtanuljuk, így könnyebb. Nézd csak ezt a videót! (Minél többször hallgatod meg, annál jobb!)

  1. Nekünk ezeket az igéket kell megtanulnunk: itt a quizlet! 

            Fontos, hogy hallgasd is meg a szavakat, így a helyes kiejtéssel tanulod meg őket!
           Amelyik nehezebben megy, azt csillagozd meg, később csak ezeket is tudod majd gyakorolni.

  1. A quizletből másold le az igék 3 alakját és a jelentésüket a szótáradba. Tanuld, gyakorold őket, mert ebből jövő héten redmenta teszt lesz!

 

04.17. péntek

A rendhagyó igék gyakorlása

  1. Gépeld be a rendhagyó igék 2. alakját itt !
    A végén az eredményről készíts képernyőmentést és töltsd fel a Teamsbe!
  2. A learningapps.org oldalon lépj be és oldd meg az irregular verbs mappában lévő feladatokat!

A fényképeket és a képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe! Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: péntek 16 óra

 

2020.04.06-08.

04.06. hétfő

Tk 54/1. The taxi journey

04.07. kedd

15:00-kor dolgozatot írunk a redmenta.com oldalon a File 7A szavaiból és a was/were használatából. A szavak tanulásához itt a QUIZLET, a was/were gyakorlásához a redmenta csoportba belépve találsz egy feladatlapot.

04.08. szerda

Az alábbi szabályt másold le a füzetedbe és tanuld meg! Oldd meg a feladatokat!

PAST SIMPLE - EGYSZERŰ MÚLT IDŐ

Képzése:
az ige 2.szótári alakja
Szabályos igék -ed  végződést kapnak
pl. play -> played, walk -> walked

Helyesírási szabályok:
a) Az -e betűre végződő igék
 csak -d végződést kapnak.
Pl. move -> moved          arrive -> arrived
Hogy is néznének ki 2 e-vel?! :)

b) A mássalhangzó + y végű igékesetében kiesik az y, és  -ied végződést vesznek fel. (Megiednek :D)
Pl.: try -> tried,  study -> studied

De! Ha magánhangzó van az y előtt, akkor simán csak -ed-vel bővül. pl. stay -> stayed

c) Azok az egyszótagú igék amelyekben 1db magánhangzó van és 1db mássalhangzóra végződnek: bennük  megkettőzzük a szóvégi mássalhangzót az -ed végződés előtt.
Pl.: stop -> stopped

De! Nem kettőzünk, ha 2db magánhangzó van benne, pl. heat -> heated;
vagy ha 2db mássalhangzóra végződik, pl. start -> started.

 Most már tudsz mindent, jöhet egy kis gyakorlás! Gépeld be a szabályos igék múlt idejét itt meg itt.

Teams határidő: csütörtök éjfél

04.09-14. Tavaszi szünet

KELLEMES ÜNNEPET ÉS JÓ PIHENÉST KÍVÁNOK! 

Ha unatkoznál, vagy szeretnél javítani, vagy csak érdekelnek az angol szokások,
akkor itt egy SZORGALMI feladat, 5-ért! :)

  1. Nézd meg ezt a videót az angol húsvéti szokásokról:

 

 

  1. Oldd meg az alábbi feladatokat:

https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/pre-intermediate/warm-up.html

https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/easter-reading-quiz.html

https://www.esolcourses.com/content/topics/festivals/easter/pre-intermediate/listening-quiz.html

 3. A képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe a SZORGALMI feladathoz! 
Határidő: 04.14. 

SZORGALMI 2.0

Ha ez túl kevés, vagy könnyebbet szeretnél, akkor oldd meg a learningapps feladatokat az Easter nevű piros mappában!  Kapsz egy ötöst :)

Happy Easter GIF - HappyEaster GIFs

 2020. 03.30-04.03.

File 7A

A be létige múlt ideje: was / were Tk 137 / 7A.
Tk 52-53. oldal, Mf 43-44.oldal

Lépj be a learningapps.org oldalon, és oldd meg a piros mappában lévő feladatokat!

Gyakorlásként oldd meg ezeket is!

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/was_were.htm

https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-forms

https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-forms-2

https://agendaweb.org/verbs/tobe-past-simple/index.html

https://agendaweb.org/exercises/verbs/to-be/past-simple-test-1

Játsz kahootot! A teljes neved add meg! Határidő: csütörtök 

KAHOOT

A fényképeket és a képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe! (kivéve learningapps és kahoot)
Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: péntek 16 óra

2020.03.23-27.

A múlt heti feladatok megoldásait ITT tudod ellenőrizni. Javítsd ki a hibáidat!

Tananyag erre a hétre:

1. Gyakorolj a csütörtöki témazáróra az alábbi feladatok megoldásával.
A képernyőmentéseket töltsd fel a Teamsbe!
Ha minddel kész vagy és feltöltötted az összes képet, ne felejts el a Turn in gombra kattintani!
Határidő: szerda 16 óra

Object pronouns:
https://agendaweb.org/exercises/grammar/pronouns/object-1  https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=999#a
 https://www.perfect-english-grammar.com/subject-object-pronouns-exercise-1.html

Like (+verb+-ing)
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/ing

Be or do?
https://agendaweb.org/exercises/verbs/be-do/be-do-present-2.htm https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1983

Vocabulary
Készíts quizlet tesztet magadnak, az eredményét fotózd le. Többször is próbálkozhatsz, a legjobb eredményt várom! :)
https://quizlet.com/_88epln?x=1jqt&i=m3r78

2. Csütörtökön reggel 8:30-tól témazáró online teszt a redmenta.com oldalon

3. Péntek 16 óráig Írj egy fogalmazást egy fesztiválról (75-100 szóban) az alábbi információk alapján!
  festival_fogalmazas.png

Így kezdd el:
WOMAD is a music, arts, and dance festival. It takes place…………..

Ne kézzel, hanem géppel írd, és töltsd fel a Teamsbe!

Élő bejelentkezésre a Teamsben van lehetőség, órarend szerinti időpontban.

 .....................................................................................................................................................................................

Gyerekek, létrehoztam egy Microsoft Teams csoportot, 7.c angol néven, innentől ott dolgozunk. Lépjetek be az outlookban a saját iskolai email fiókotokba, majd a bal felső sarokban lévő 9 kis pöttyre kattintva válassszátok ki a Teams-et. Ott látjátok az előírt feladatot, assignment = beadandó, pontos határidővel. Ide kell feltölteni, amit kérek. Rákattintasz a View Assignment gombra, és oda töltöd fel a képeket, fájlokat. Ha kész, meg kell nyomni a TURN IN gombot, hogy lássam. Itt tudom értékelni is a munkátokat, és élő beszélgetés is lehetséges (Google Chrome vagy Edge böngészővel).

Kedves Gyerekek!

Üdvözöllek benneteket új, virtuális tantermünkben. Megpróbálom majd a heti tananyagot egyszerre feltölteni. Ha a munka közben kérdésed lesz, akkor a szenasine.foldesi@nlg.httpf.hu email címen teheted fel, vagy esetleg a messengeren.

 

2020.03.16 - 20.

Minden feladat megoldását kérem majd lefényképezve egyben elküldeni az email címemre. Határidő: 03.20. péntek 18 óra. (Kivéve, ahol mást jelöltem meg.)

A fenti email címen lehet kérdezni is, ha segítségre van szükséged. Amikor az órarendi óránk van igyekszem elérhető lenni.

Aki szeretné, a füzetbe írható feladatokat géppel is írhatja Wordben. Kérem, hogy akár füzetbe, akár gépelve dolgozol, írd föl az oldalszámot és a feladat számát is!

Tananyag erre a hétre:

FILE 6C Music is changing their lives (Tk. 48-49. oldal és Mf. 41-42. oldal)

1. Tk. 48/2. a.
Karikázd be helyes megoldást!

2.  Lapozz a Tk.134. oldalára Grammar bank 6C. Olvasd el a táblázat példamondatait!

Be
Lehet létige a mondatban. Pl.: Hi. I'm Jim.
Lehet segédige a folyamatos jelen idejű mondatban. Pl.: They aren't working today.

Do
Lehet cselekvést kifejező ige a mondatban. Pl.: I'm doing my homework.
Lehet segédige az egyszerű jelen idejű kérdő és tagadó mondatokban. Pl.: Where do they live? Alan doesn't like jazz. stb

Másold le ezt a szabályt a füzetedbe, a többi példával együtt!

3. Tk 135. oldal 6C a
Melyik oszlopba illenek a megadott kifejezések? Írd be őket a megfelelő helyre!

4. Tk 135. oldal 6C b
Egészítsd ki a párbeszédeket do/does, vagy am/is/are szavakkal!

5. Tk 48/2c

  • Hallgasd meg a mondatokat, tegyél fel rájuk kérdéseket szóban!
  • Hallgasd meg mégegyszer, és írd le a kérdéseidet a füzetbe!

6. Mf. 41/1.
                  a Egészítsd ki a mondatokat a be vagy do megfelelő alakjaival!
                  b Alakítsd át a mondatokat kérdővé! Írj eldöntendő kérdéseket!
7. Tk 49/4

  • Olvasd el a zenei kérdőívet! (Music questionnaire) Egészítsd ki a kérdéseket are vagy do szavakkal!
  • Válaszolj a kérdésekre írásban!
  • Ha tudod, valakivel gyakorold szóban a párbeszédet! Lehet online is. :)

8. Mf. 42/2b
Egészítsd ki a mondatokat a megadott szavakkal!

9. Mf. 42. oldal Useful words and phrases
Másold le, szótárazd ki és tanuld meg ezeket a kifejezéseket!

10. Mf 42/4
Hallgasd meg a párbeszédeket, és válaszd ki a helyes megoldást (a, b, vagy c)!

11. Tk 49/5 b

  • Olvasd el a cikket. Hogyan változtatja meg a zene a venezuelai fiatalok életét?
  • Próbáld meg kitalálni a sárgával kiemelt szavak jelentését! Keresd ki őket a szótárból (legjobb a nyomtatott), és írd ki a szótárfüzetedbe!
  • Válaszolj az alábbi kérdésekre írásban, a füzetedben!
    • What does Gustavo Dudamel do?
    • Why did they start the El Sistema project?
    • What are the "barrios"?
    • What are young Venezuelans learning?
    • What kind of music do they play?
    • Why does Edgar stay in town when they finish late?

12. Tk 113/5 An informal email

  • Olvasd el az emailt, javítsd ki a pirossal aláhúzott szavakban a helyesírási hibát! Írd le helyesen a füzetedbe!
  • Nem hivatalos (baráti) email írásának szabályai:
    • Megszólítás: Hi + keresztnév
    • Összevont alakokat használunk, pl. I'm from...
    • Elbúcsúzás: Best wishes, vagy Love (ha közeli barátnak írunk)
  • Másold le a szabályt a füzetedbe!
  • Írj egy hasonló emailt a tanárodnak, vagyis nekem!
    Először készíts vázlatot a 3 bekezdéshez - a feladat c pontjában lévő táblázat alapján.
  • Küldd el az emailt! Ezt a feladatot online kell megoldanod.

 13. Online gyakorlás az Oxford kiadó honlapján. Oldd meg a File 6 Grammar feladatait,
és a Vocabulary faladatokat: Dátumok, időjárás,

14. Tk 50-51. oldal Revise and check

Jövő héten hétfőn szódolgozat és csütörtökön témazáró lesz!!!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg7c.blog.hu/api/trackback/id/tr915527710
süti beállítások módosítása